דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קמתן בבוקר ושוב גיליתן שערות על הכרית? כך תפעלו כדי למנוע נשירת שיער 

מאת    [ 25/07/2019 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 1483 פעמים ]

נשים רבות זוכרות את הרגע הזה בו הן הברישו את השיער ואז גילו עליו קווצת שיער שלא אמורה להיות שם. הן זוכרות את המבט המודאג במראה ואת היד שהעבירו בשיער כדי לבדוק אם הוא באמת לא מלא כמו פעם. בעבר, באמת שלא היו פתרונות רבים כל כך לנושא נשירת השיער, המדע לא ידע לספק מענה מתאים לבעיה אולם היום המצב שונה. כיום ניתן לעכב ואף למנוע את נשירת השיער באמצעות בדיקות ואבחונים מתאימים וכן באמצעות טיפולים ותכשירים ייעודיים שנועדו לכך.

הסיבות לנשירת שיער

נשירת שיער היא תופעה שכיחה אשר עשויה להופיע בכל גיל ומין ובמגוון סיבות שונות. הסיבות לכך יכולות להיות מצד אחד גנטיות - תורשתיות ומצד שני עקב חסכים תזונתיים או תזונה לקויה, תופעות לוואי לסוגי תרופות שונות, תגובה פיסית למצבי לחץ גופניים ופיסיים, הריונות ולידות וסיבות רבות אחרות. המסקנה? אבחון נכון, כמו בכל טיפול, הוא המפתח המרכזי לטיפול יעיל בבעיה.

אבחון מדויק - הבסיס למציאת פתרונות לנשירת שיער

המפתח לטיפול אפקטיבי בכל בעיה מתחילה תמיד באבחון מדויק שלה ולאחריו התאמת הטיפול המתאים ביותר. מומלץ לפנות למעבדת שיער המתחייבת לטיפול המבוסס על אבחון מיקרוסקופי הן לשיער עצמו והן לעור הקרקפת. מומלץ לוודא כי האבחון אינו פולשני ואינו כואב. האבחון נדרש על מנת לספק תמונת מצב מדויקת לטריקולוג (מומחה השיער). מכאן הדרך קצרה ובטוחה עבורו להתאים טיפול שיקנה לכם את אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר.

בדיקת דם וליווי רפואי - להיות עם אצבע על הדופק

אחת הסיבות הנפוצות לנשירת שיער אצל נשים צעירות היא מחסור בברזל בדם. לכן, מומלץ לבצע בדיקות דם בקופת החולים במטרה לבדוק את רמות הברזל ועל ידי כך תוכלו למנוע את התפשטות הנשירה על ידי נטילת תוספי ברזל אך יש לשים לב כי עודף ברזל בדם מסוכן ולכן יש להתייעץ עם מומחה לפני התחלת הטיפול.

כמו כן חשוב לוודא כי הטיפולים הרפואיים במעבדת השיער בה בחרתם מתבצעים תחת פיקוח מנהלת רפואית. בעבודת הפיקוח, עליה לבצע מעקב בריאות כללי, סקירה של מחלות ותרופות ופענוח בדיקות דם ספציפיות המותאמות למדע הטריקולוגיה, תוך התייחסות להשפעות הבעיות על השיער ועור הקרקפת. על הרופאה לנסח, במידת הצורך, הפניה לאנשי מקצוע נוספים המעניקים תמיכה והשלמה לתהליך: תזונאי, רופא גסטרו, אנדוקרינולוג ואף פסיכיאטר בכדי לאפשר טיפול משלים ותומך לטובת השיער.

קחו תוספי תזונה כטיפול מניעתי או טיפול משלים

לתזונה נכונה השפעה ניכרת על נשירת שיער ועל מגוון האפשרויות לפתרונות לנשירת שיער. מסיבה זו רצוי לשלב במסגרת הטיפולים המקצועיים גם שינויים תזונתיים ואו הוספת תוספי תזונה. כחלק ממערך הטיפול המקיף חשוב לצרוך ליווי רפואי צמוד מטעם מעבדת שיער. הם צריכים להתבסס על פתרונות לנשירת שיער לטווח קצר אבל גם על מענה איכותי לטווח הארוך.

השתמשו בתכשירים מתאימים

באופן פרדוקסלי, לעיתים התכשירים שאמורים לשמור על בריאות השיער שלנו ועל המראה המטופח שלו הם אלו אשר דווקא פוגעים בו עקב ריבוי כימיקלים, שימוש לא נכון וסיבות נוספות. כשאתם פונים למעבדת שיער, חשוב לוודא כי התכשירים שהיא מפנה אליהם אושרו על ידי משרד הבריאות וה- FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי). הדבר משמש ערובה לאי התרחשות נזק. רק תכשירים עם אישורים אלו יספקו לכן מעטפת טיפולית משלימה כמטופלות שיער ויחזקו את האפקט הטיפולי תוך שימורו לאורך זמן.

 

 

 

 

 

נכתב על ידי עמרי שטח, מילים שוות זהב, עבור קארין אלבכרי.


כל הזכויות שמורות לקארין אלבכרי, טריקולוגית ראשית, הייר קליניק.
אין להעתיק קטעים ממאמר זה או במלואו ללא אישור של הייר קליניק.
https://hairclinic.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב